AcasaAcasa  PortalPortal  FAQFAQ  CautareCautare  MembriMembri  GrupuriGrupuri  InregistrareInregistrare  ConectareConectare  

Distribuiti | 
 

 Valve Hammer Editor - Map Creator

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
AutorMesaj
X Game
PC Games (ADMIN)
PC Games (ADMIN)


Numarul mesajelor : 96
Data de inscriere : 09/06/2008

MesajSubiect: Valve Hammer Editor - Map Creator   Lun Iun 09, 2008 7:14 pm

Configurare Valve Hammer Editor[ Windows ]



Hammer este un program cu ajutorul caruia POTI crea harti de
counter-strike. suna promitator dar mai intai trebuie sa invatam acest
program .
Mai intai avem nevoie de:
1) hammer valve editor ( link si link 2)

2) cs_expert-tom ( link )


acum ca avem programele, instalati hammer valve editor iar
cs_expert-tom il dezarhivati. Fisierul cs_expert-tom793b.fgd impreuna
cu folderul sprites , vor fi copiate direct in C:\program files\hammer
( am dat exemplu .. copiati-le in folderul unde ati instalat hammer-ul)
Va rog inainte de toate , sa configurati hammer:

PENTRU INCEPUT PORNIM VALVE HAMMER EDITOR SI SELECTAM TOOLS -> OPTIONS DUPA CARE VOM CONFIGURA PROGRAMUL ASTFEL:



la general ->







la 2D views ->







la 3D views ->







la textures ->







la game configurations ->







ATENTIE !! folderul "RMF DIRECTORY" sa NU fie acelasi cu "place compiled maps" de la "build programs



la Build Programs ->







ATENTIE !! folderul "placed compiled maps" sa NU fie acelasi cu folderul "RMF directory" de la "GAme configuration"


Acum, dupa aceasta configurare, sa va prezint pe scurt elementele din �tool Box� de la hammer :

ScreenShot



  • Selection tool (unealta de selectare) : Cu ajutorul acestei
    �unelte� poti selecta "brushes" si "enitiys" prezente pe harta. Un
    obiect selectat apare cu culoarea rosie
  • Zoom tool ( unealta de marire) : Cu ajutorul aceste unelte poti
    mari/miscora imaginea. puteti face acelasi lucru �invartind de scrolul
    mouse-ului�
  • Camera tool : cu ajutorul acestei unelte, putem privi de jur imprejur sin e putem �deplasa� pe harta in constructie
  • Entity tool : cu ajutorul acestei unele puteti crea entitati
    [(jucatori (terro/counter), light(becuri pentru a avea lumina pe harta
    .. ) armoury entity (grenade, arme) ].
  • Brush tool : Cu aceasta imagini practic construiesti harta . cu
    aceasta unealta poti construe : podea, pereti, tavan, cer, cutii,
    poduri, scari)
  • Texture app. Tool ; cu aceasta unealta aplicam texturi obiectelor
  • Sa nu fie confundata cu "Texture App". Aceasta va aplica texturile obiectului selecatat curent.
  • Apply DECALS tools. Cu ajutorul acestei unelte aplici �texturi� pe
    un obiect deja existent , fara a crea unu. Spre exemplu pe un perete
    puteti aplica texturi de geam
  • Clipping tool. Cu aceasta unealta impartiti, taiati bucati din pereti. este greu de utilizat - dar cam asta face
  • NU este importanta
  • Idem


Acum sa incepem crearea hartilor.

Dati FILE -> new

Mai inati dati un click pe �brush tool� dupa care desenati un patrat , de preferinta in casuta TOP (x/y). va arata cam asa:





ScreenShot




Aceasta este baza.
Acum sa �desenam� peretii si tavanul.:


ScreenShot





Dupa ce am sesenat peretii, vom desena �tavanul� (cerul)

ScreenShot

Acum inchidem harta , aplicand un perete NOU , pentru a forma �un cub�


ScreenShot


Cu ajutorul uneltei �camera�, intram in acel cub si incepem sa modelam harta. adica sa ii aplicam texturi :

ScreenShot
Arata oribil, nu? Haide sa facem sa NU mai arate asa. mai intai cu
�selection tool� facem click pe unul din pereti, dupa care apasam
SHIFT+A pentru a aplica texturi. Facem click pe browse si alegem de
acolo textura. EU am ales podeaua.asa ca voi cauta �floor�

ScreenShot


Acum dam dublu-click pe textura aleasa si apoi APPLY.si iata rezultatul:

ScreenShot




Dupa aceasta opretaie, facem acelasi lucru si la pereti, dupa care trecem la �cer�
Pentru a avea cer cu nori , vom aplica la �tavan� (peretele de sus), textura � sky �. si va arata cam asa:

ScreenShot
Acum vom aplica �entitati�
Incepem cu oamenii, dupa care vom aplica becuri si armura:
Selectam unealta �ENTITY� si merge �top(x\y) si da-m un click, urmat de
enter. Dar sa avem grija si in partea SIDE sa fie deasupra podelei cu
putin.:
Ar trebui sa arate cam asa, daca ati facut setarile de la inceput la
fel ca si mine:


ScreenShot
Acum mai creem o entitate in coltul opus, dupa care, cu selection tool
facem click pe cel de al2-lea om si apasam ALT+ENTER si selectam
info_player_deathmatch , pentru a il transforma in terrorist


ScreenShot
Acum ca avem oameni, aplicam si niste becuri pentru a avea lumina. cum
facem? Foarte simplu:
Cu unealta entity creem entitati, dupa care apasand ALT+ENTER le vom
selecta clasa: �light�
Aplicam cateva becuri, in functie de dimensiuni.. acestea trebuiesc sa
fie asezate la semiinaltime : undeva la 3 sferturi din distanta dintre
podea si cer :

ScreenShot
Acum
aplicam si armura, dupa care terminam �prima noastra harta�
Armura la fel se aplica, cu entity tool, insa aceasta trebuie plasata
undeva FOARTE APROAPE DE PODEA, DEASUPRA PUTIN si la clasa (dupa ce
apasam ALT+ENTER) selectam armoury_entity. :
la count = numarul de gloante
la item = arma dorita (numele)
Arata cam asa harta noastra pana acuma :

ScreenShot





Pentru a putea juca pe harta , adica sa o transformam in .bsp, dati file -> RUN
Acum selectati TOTUL normal si dati OK

ScreenShot

Cand va apare asa , inseamna ca este gata compilarea :

ScreenShot

Acum copiati harta din folderul cum numele TERMINATE ( in configurarea mea) in cstrike/maps si porniti jocul.

Cam atat. astept intrebari la acest tutorial.
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului http://pc-games.webgoo.us
 
Valve Hammer Editor - Map Creator
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
 :: Counter-Strike 1.6 :: Tutorials-
Mergi direct la: